felezyab-MASHHAD

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی


 

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

 

 

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

عقاب در دفینه

عقاب در بسیاری از تمدن‌های باستانی به عنوان نماد قدرت و برتری دیده می‌شد و به همین دلیل است که در بسیاری از دفینه‌ها تصاویر و مجسمه‌های عقاب یافت شده است. این تصاویر و مجسمه‌ها اغلب در مکان‌های مهم مانند مقبره‌های پادشاهان و سرداران قرار داده می‌شدند.

 

جهت مشاهده انواع طلایاب های حرفه ای روی دکمه کلیک کنید.

 

معنی عقاب در دفینه

معنی عقاب در دفینه‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما در بیشتر موارد این نماد به معنای قدرت، آزادی، عزت و برتری است. همچنین عقاب می‌تواند نمادی از محافظت و امنیت نیز باشد. به عنوان مثال، در برخی از فرهنگ‌ها، مردم معتقد بودند که عقاب ارواح مردگان را به بهشت می‌برد.

 

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

 

 

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

عقاب یکی از نمادهای قدرت و برتری است و در بسیاری از دفینه‌ها یافت شده است. اگر می‌خواهید با استفاده از این نماد گنج پیدا کنید، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • به دنبال مکان‌هایی باشید که عقاب‌ها در آن‌ها زندگی می‌کنند. عقاب‌ها معمولاً در مکان‌های بلند مانند کوه‌ها، صخره‌ها و درختان بلند زندگی می‌کنند.
  • به دنبال مکان‌هایی باشید که عقاب‌ها در آن‌ها لانه می‌سازند. عقاب‌ها معمولاً در مکان‌های امن و دورافتاده لانه می‌سازند.
  • به دنبال مکان‌هایی باشید که عقاب‌ها در آن‌ها غذا می‌خورند. عقاب‌ها معمولاً در مکان‌هایی که غذای زیادی وجود دارد، مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و مزارع غذا می‌خورند.
  • به دنبال مکان‌هایی باشید که عقاب‌ها در آن‌ها می‌میرند. عقاب‌ها معمولاً در مکان‌هایی که برای آن‌ها امن و راحت است می‌میرند.

اگر در یکی از مکان‌های ذکر شده عقاب دیدید، احتمال وجود گنج در آن مکان زیاد است. برای یافتن گنج باید از یک فلزیاب استفاده کنید. فلزیاب‌ها می‌توانند فلزات را در زیر زمین تشخیص دهند و به شما کمک می‌کنند تا محل دقیق گنج را پیدا کنید.

هنگام جستجو برای گنج باید نکات ایمنی را رعایت کنید. از حفاری در مکان‌های ممنوع خودداری کنید و قبل از شروع جستجو، مجوز لازم را از سازمان‌های ذی‌ربط دریافت کنید.

جستجو برای گنج می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و سودمند باشد. با رعایت نکات ایمنی و استفاده از روش‌های صحیح، می‌توانید شانس خود را برای یافتن گنج افزایش دهید.

 

 

 

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

نماد عقاب در دفینه‌های ایرانی

در ایران، عقاب یکی از نمادهای مهم در دفینه‌ها است. این نماد در بسیاری از دفینه‌های دوره‌های مختلف تاریخی از جمله هخامنشیان، ساسانیان و دوره اسلامی یافت شده است. در دفینه‌های ایرانی، عقاب اغلب با خورشید و ماه همراه است. این نشان می‌دهد که عقاب در فرهنگ ایرانی نماد قدرت و برتری الهی است.

از دورترين زمانهای تاريخی نزد بسياری از مردم جهان شماری از پرندگان و جانوران مقدس شمرده می شدند، زيرا آنها را دارای نيروهای مرموزی می دانستند که فراتر از قدرت و توانايی انسان بود. از سرخپوستان قاره ی آمريکا گرفته تا باستانی ترين اقوام در اروپا و آسيا و نيز شمال آفريقا مردم برای بهروزی در زندگی نمادهايی از جانوران و پرندگان گوناگون را در زندگی روزمره يا اجتماعی خود جای داده بودند، بدينگونه که بر روی ظرفها و ابزاری که می ساختند، حتا بر روی پارچه ها و فرش نيز، تصوير جانورانی را نقش می کردند که بطور عمده در باورهای دينی شان مقدس شمرده می شدند.

 

تصوير شير و عقاب حتا بر روی خرقه و جبه ی پادشاهان، بر روی طلسم و کمربند، گرداگرد آينه ها، بر روی شمشير و خنجر و همچنين بر روی پرچم های ملی ديده می شود. در نقش های بازمانده از روزگاران پيش تصاويری از عقاب و شير ديده می شوند که هر دو نماد وحدت و يگانگی و نيرومندی و برتری بوده اند. بر روی يک قطعه کاشی که در کاوشهای باستان شناسی در تخت جمشيد يافت شده است، نقش شاهينی با بالهای گشاده ديده می شود که در چنگال خود گويی را گرفته و گوی ديگری نيز بر سر دارد. به گمان پژوهشگران اين عقاب بال گشوده نمادی از خداوند است که بر روی پرچم هخامنشيان نيز نقش می شده است. زيرا بيشتر تاريخ نويسان گذشته يادآوری کرده اند که بر پرچم ايران عقابی نقش بسته بوده است که آن را پيشاپيش سپاه می گرفتند، و اين خود نمادی از پيروزی بوده است.

 

ابوريحان بيرونی می نويسد که عقاب بال گشوده را که پرچم ايرانيان بود بر سر نيزه ی بلندی در پيشاپيش سپاهيان می گرفتند. زنفون تاريخ نويس يونانی می نويسد: «پرچم ايرانيان عقابی بود از زر ناب که بر سر نيزه می افراشتند.» و در پيوند با به فال نيک گرفتن آن و اينکه نمادی از بهروزی و پيروزی بوده است، داستانی درباره ی کورش بزرگ نوشته است که هنگامی که وی با سپاهيان خود به جنگ آشور می رفت پدرش او را تا مرز کشور پارس همراهی کرد و در آنجا عقابی ديد که پيشاپيش آنان در پرواز است. پدر کورش آن را به فال نيک گرفت و با خود گفت که پسرش در اين جنگ پيروز خواهد شد.

 

و هرودوت مورخ ديگر یونانی نيز داستانی درباره ی داريوش بزرگ نوشته است که پيش از آنکه وی و همراهانش به برديای دورغين يا «گه اوماتای» حمله برند، ناگاه هفت عقاب دو کرکس را در آسمان دنبال کردند. داريوش و همراهان آن را به فال نيک گرفتند و در کارهايی که در پيش داشتند، راسخ تر شدند. افزون بر ايرانی ها، يونانيان و رومی ها نيز در باورهای خود عقاب را مقدس می شمردند و آن را نماد نيرومندی و پيروزی می دانستند. تا آنجا که زئوس، خدای خدايان، در اسطورهای يونانيان گاه به شکل عقاب پديدار می شده است. در اسطورهای هند نيز عقاب نقش ويژه ای دارد. بدينگونه که دو عقاب نيرومند هندوان »ايندرا»‌ و «آگنيک» گاه بشکل عقاب ظاهر می شوند. «ايندرا» نابوده کننده ی دشمنان است و «آگنيک» که در افسانه ها از ازدواج زمين و آسمان پديد آمده است، خدای آتش است.

 

نماد عقاب هخامنشی در گنج یابی

حدود ۳ دهه ی پيش در تخت جمشید يک پرچم فلزی يافت شد که گمان برده می شود تاريخ ساخت آن در ۳ هزار سال پيش بوده است. اين تنديس عقابی بزرگ با بالهای گشوده است که دو گوی را در چنگال خود گرفته است. اين دو گوی را نمادهايی از ۲ جهان مادی و معنوی می دانند و شماری از پژوهشگران حتا برآنند که آن دو گوی کرات آسمانی هستند و گوی سوم بر سر عقاب نيز اشاره ای به قدرت آسمانی عقاب است. از دوره های گوناگون تمدن ايرانی، هندی، يونانی و رومی و نيز از دوران پسين تر تنديس ها و نقش های برجسته ای از عقاب برجای مانده اند که بازگوکننده ی مقدس بودن اين پرنده ی بلندپرواز نزد مردم است. و اينکه، اکنون بر روی پرچم بسياری از کشورهای اروپايی و کشورهايی که دارای تاريخ و تمدن کهنسال هستند نقش عقاب ديده می شود، بازمانده ی باورهای دينی مردمان همان کشورها در پيوند با اين پرنده است، و از سوی ديگر نشانه ی هويت ملی و يادگار دوران گذشته ی شان است.

 

در ايران نقش عقاب رفته رفته از روی پرچم ناپديد شد و در سده های پسين‌تر شير جايگزين آن گرديد که شير نيز از ديرترين ايام يکی از جانوران مقدس بشمار می رفته و نمادی از شهامت، از وحدت و يگانگی بوده است.

 

نتیجه‌گیری نماد عقاب در دفینه های ایرانی

عقاب یکی از نمادهای مهم در بسیاری از فرهنگ‌ها است. این نماد در بسیاری از دفینه‌ها یافت شده است و معنی آن می‌تواند متفاوت باشد. در ایران، عقاب نماد قدرت، آزادی، عزت و برتری الهی است.

 

جهت خرید گنج یاب با نازل ترین قیمت می توانید از گوهرباستان اقدام کنید.

برای سفارش یا تهیه محصول و مشاوره ۲۴ ساعته با کارشناسان ما تماس بگیرید .

شماره تماس:

۰۹۰۲۶۸۲۲۰۰۸

 

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید.

 

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

 

خدمات پس از فروش شرکت گوهرباستان از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

 

پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه های گنج یابی

 

خدمات پس از فروش شرکت گوهر باستان

تمامی دستگاه هایی که از شرکت گوهر باستان خریداری می ‌کنید، گارانتی اصالت از شرکت سازنده دارند و می ‌توانید مطمئن باشید که محصول اورجینال و اصلی شرکتی خریده‌ اید.

 

آموزش رایگان

تمام محصولات شرکت گوهرباستان در هنگام تحویل ، آموزش و تست خواهد شد.همچنین خریداران عزیز میتوانند تا زمان آموزش کامل ، با دستگاه فلزیاب در حضور مهندسین تمرین و سوالات خود را مطرح نمایند تا زمانی که اپراتور شوند.

از ویژگی های شرکت گوهرباستان

۱: تمام دستگاه های فلزیاب گوهرباستان  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

 

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب  حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید .

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

خدمات پس از فروش شرکت دنیای فلزیاب از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری

به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

 

 

Fusion Professional Plus

 

 

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات : goharbastan@

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها : karshenasgoharbastan@

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب، گنجیاب وتعمیرات فلزیاب : ۰۹۰۲۶۸۲۲۰۰۸ مهندس رجایی

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت گوهرباستان در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *